Általános szabály szerint akkor ajánlott a gumikat téliről nyárira cserélni, ha a napi átlaghőmérséklet meghaladja a +7C fokot. Aki sokat van úton este is, mindenképpen várjon, amíg éjszaka sem hűl le jobban a levegő. A nagyobb melegben a téli gumi nemcsak gyorsabban kopik, de mivel keveréke alacsonyabb (+7C alatti) hőmérsékletre van beállítva, sokkal kevésbé tapad, mint egy nyári gumi. Biztonsági szempontból nyáron nem ajánlott a téli gumi használata. Ugyanakkor még mindig jobb téli gumit használni nyáron, mint nyárit télen…
Cégünk 3,5mm profilmélység alatt nem javasolja a nyári gumik felszerelését annak ellenére, hogy a kresz minimum 1,6mm-t ír elő. Ha kopott abroncsokat cserélni kell, akkor minden esetben párban cseréljük őket, mert ha a két oldalon nincsen egyensúlyban a tapadás, akkor az veszélyes helyzetet eredményezhet. Emiatt fontos szabály és előírás is, hogy tengelyenként azonos mintázatúak legyenek az abroncsok. Ha garnitúra helyett csak egy pár új abroncsot vásárolunk, akkor a régi közhiedelemmel ellentétben javasoljuk az újakat hátulra feltenni. Ennek az az oka, hogy ha hátul kisebb a tapadás, és az autó hátulja csúszik meg egy kanyarban, akkor azt jóval nehezebb korrigálni, mintha az eleje csúszna meg, illetve elölről hamarabb érezzük a csúszást, gyorsabban tudunk rá reagálni.
Flottás használat esetén a magas futásteljesítmény miatt nem jellemző, hogy a gumikat elöregedés miatt kellene selejteznünk. Kisebb futásteljesítményű magánhasználat mellett ugyanakkor előfordulhat, hogy nem a kopottság, hanem a gumi kora indokolja a cserét. A gumiabroncs koráról a DOT szám ad információt: példának kedvéért a 1017 azt jelenti, hogy 2017. tizedik hetében készült. A három évesnél nem régebben gyártott gumit tekinthetjük friss gyártásúnak. Egy ilyen abroncs elmegy még komolyabb szerkezetbeli változások nélkül hat-hét szezont, utána csereérett, még ha mintázat alapján jó is volna. A gumi ugyanis nem csak kopik, hanem a külső kémiai és fizikai hatások miatt anyagszerkezete is megváltozik, keményedik, lágyul, felerősödnek, vagy gyengülnek tulajdonságaik.
Csere során a szerelést végző szerviz minden esetben beállítja a megfelelő nyomást. Használat során párezer km-enként nem árt meggyőződni arról, hogy megfelelő-e a nyomás a gumiban. Ezzel kapcsolatban ugyanis sok tévhit terjeng. Sokan lejjebb eresztik a gumit, mondván, hogy nyáron a meleg miatt menet közben úgyis nagyobb lesz a nyomás. Mások éppen ellenkezőleg: feljebb pumpálják, mondván, nyáron többet közlekedünk autópályán vagy sok utassal. Ezek az érvek önmagukban igazak, de ezeket a tényezőket az abroncsgyártók is figyelembe veszik: többek közt ezért is eltérő a nyári és téli gumik szerkezete. Az alapszabály mindig ugyanaz – a gépkocsi kézikönyvében (és a karosszérián) feltüntetett légnyomással kell közlekedni! A légnyomás ellenőrzését mindig hidegen végezzük.
Cégünk évente mintegy 2000 garnitúra cseréjét és 800 garnitúra beszerzését végzi el több gumi partnerén keresztül. Minimum 10 autó rendelkezésre állása esetén cégünk díjmentesen vállalja a helyszíni gumicserék elvégzését. Tapasztalatainkat szívesen megosztjuk Önnel, így ha további kérdése lenne gumikkal kapcsolatban, kérem, forduljon kollégámhoz, aki örömmel ad tanácsot!