A futamidő végi lezárás és az azt követő elszámolás gyakorlata flottakezelő cégenként nagyon eltérő lehet. Az ügyfélnek ez azért okoz nehézséget, mert a szolgáltató kiválasztásakor nem ismert számára a folyamat, hiszen ezzel legkorábban az első autójának lezárásakor szembesül. Egyes flottakezelő cégeknél a lezárást követő elszámolás során olyan összegek kiszámlázására is sor kerülhet, amiknek mértéke akár több havi bérleti díjnak is megfelelhet, míg más szolgáltatónál egy ugyanilyen állapotú autó leadását egyáltalán nem követ lezárásra vonatkozó számla. De hogyan is működik ez a folyamat a Flexfleet Zrt-nél?
A futamidő végi elszámolás menete
A futamidő végén egy előre megállapodott időpontban leadja ügyfelünk az autót a Flexfleet Zrt. saját telephelyén. Igény esetén a leadás sofőrrel is lehetséges. Ha nem tiszta állapotban érkezik a telephelyre az autó, akkor leadást követően az első útja egy autómosóba vezet, hogy az esetleges felületi sérülések láthatóak legyenek rajta.
Cégünk munkatársai ezt követően felmérik az autó állapotát. Ennek során 10-50 darab fénykép készül az autóról a pontos dokumentáció érdekében. Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy mi a futamidő végén nem szalon állapotú autót várunk vissza, hanem futásteljesítményének és korának megfelelő állapotú használt autót. Éppen ezért a használattal járó kisebb károk, karcok (például kőfelverődések, polírral eltávolítható karcok, kopott kormány stb.), avagy a pár éves futás után még „normálisnak” számító hibák nem jelentenek problémát. A normál használaton túlmutató sérüléseket ugyanakkor kollégáink az állapotfelmérést követően beárazzák. Hangsúlyozzuk, hogy sok szolgáltatóval ellentétben nálunk nem szűnik meg a leadásakor az autó casco biztosítása, ezért a komolyabb sérüléseket nem teljes javítási költséggel kerülnek beárazásra, kizárólag a casco önrészének mértékéig. Ez a tény egy törött fényszóró vagy egy törött tükörház esetén több százezer forintnyi különbséget jelenthet elszámoláskor.
Miután az állapotfelmérés elkészült, azt excel formátumban elküldjük ügyfeleinknek jóváhagyásra. A munkalapon ilyenkor tételesen feltüntetjük az esetleges sérüléseket és azok költségeit, amelyeket az állapotfelmérés során készült képek alapján határozunk meg, és amelyek természetesen szintén szerepelnek a dokumentumban. A lezárási kalkuláció az előbbieken felül tartalmazza az esetleges túlfutás, vagy az alulfutás – utóbbi esetben jóváíró – összegét. Ügyfeleink ezt követően jelezhetik, ha valamely tétellel nem értenek egyet, szükség esetén kérhetik külső szakértő bevonását is.
A végső elszámoláskor minden esetben az ügyfélnek kedvezőbb összeget számlázzuk ki. Büszkék vagyunk arra, hogy az elmúlt tíz évben egyszer sem fordult elő, hogy ügyfeleink ne fogadták volna el az általunk készített elszámolást.
Forrás, fotó: Flexfleet Zrt.
Comments are closed.