A Melde Kft. 2019 óta üzleti partnerünk, lízingelt céges autó állományuk több mint 30%-át a Flexfleet Zrt. menedzseli. Egy tavalyi kampányunk keretében tesztvezetést ajándékoztunk ügyfeleinknek, amelyen a Melde Kft. anyaggazdálkodási és logisztikai vezetője, Horváth Márton vett részt.
A Melde Kft. a Meldetechnik Kft. jogutódjaként jött létre 2006 júniusában, szakterületük a teljeskörű tűzvédelmi, biztonságtechnikai és egyéb gyengeáramú rendszerek. Partnereik részére szaktanácsadási, tervezési, kivitelezési, illetve karbantartási szolgáltatást nyújtanak – magas minőségben, törekedve a legoptimálisabb műszaki tartalomra és a legkedvezőbb ár-érték arányú megoldásra.
Portfóliójukban jelenleg a sprinkler ágazat (automata vízzel oltó berendezés) a legmeghatározóbb – a szegmensen belül piacvezetők, a rendszerek telepítését leginkább raktárépületekben, irodaházakban, plázákban végzik. A Melde Kft. felelt a Telekom székház automatikus tűzoltó rendszerének kivitelezéséért, jelenlegi nagyobb projektjeik pedig a Bosch campus és a MOL székház. 2021-re 7,3 Mrd forint árbevételt prognosztizálnak, az alkalmazottak száma pedig megközelíti a 80-at.
Együttműködés a Flexfleet Zrt.-vel
A vállalatnál 2017-ben hozták meg azt a döntést, hogy a saját tőkéből történő beszerzések helyett inkább tartós bérletbe vegyék az autókat. Horváth Márton hét éve a Melde Kft. csapatának tagja, jelenleg anyaggazdálkozási és logisztikai vezetőként dolgozik, ezen felül három éve ő felel a céges autóflotta menedzsmentjéért is.
„Jelenleg három flottaszolgáltató céggel dolgozunk együtt, a Flexfleet Zrt. 2019-ben csatlakozott a beszállítóink közé. A jó kapcsolatunk alapja az ügyfélközpontú kiszolgálás, a folyamatos rendelkezésre állás és a jó árazás, de ugyanilyen fontos az is, hogy a döntéseinkhez minden szükséges információt megkapunk, ráadásul nagyon gyorsan. A Flexfleet Zrt. esetében, legyen szó autó beszerzésről vagy cseréről, pontosan tudjuk a határidőket és a költségvonzatot is. Ennek azért van kiemelt jelentősége, mert az autóiparnak és a kapcsolódó szolgáltatóknak most komoly kihívásokkal kell szembenézniük, mi céges szinten viszont amennyire csak lehet, szeretnénk elkerülni például a chip hiány miatti csúszásokat és az ebből eredő extra költségeket.”
Horváth Márton kiemelte még, hogy nemcsak széleskörű szolgáltatáscsomagjaink, de a teszt autók kipróbálása vagy az ügyfeleinknek tartott szakmai fórumok is hozzájárulnak ahhoz, hogy valódi és hosszú távú partneri kapcsolat alakult ki a két cég között.
Élmények a tesztvezetésen
Cégünk 2020 második felében hirdette meg azt az akciót, amelyben KIA gépjárművek bérbe vétele után tesztvezetéssel ajándékoztuk meg az ügyfeleinket, a Melde Kft. részéről pedig Horváth Márton volt az, aki élt ezzel a lehetőséggel. Bár a koronavírus járvány miatt csak 2021 október végére sikerült időpontot foglalnia, ezzel mégsem volt probléma, mert így legalább az őszi időjárási viszonyoknak megfelelően (kisebb látótávolság, csúszós utak) lehetett kipróbálni, hogy mire is kell a legjobban odafigyelni a volán mögött ülve. A helyszín a Drivingcamp Hungary Zrt. zsámbéki tesztpályájája volt, amely 2012-ben nyitotta meg kapuit. A tesztvezetésen részt vevők 220.000 négyzetméteren és 7 high-tech modulon próbálhatják ki magukat és az autóikat a legkülönbözőbb közlekedési helyzetekben.
“Fájt a fejem utána rendesen” – ad rövid összegzést Horváth Márton az eseményről, amely reggel kilenckor kezdődött egy jelenléti ív aláírásával, utána azonban nem mentek azonnal terepre: “Egy teremben összegyűltünk, ahol kaptunk egy átfogó képet arról, hogy milyen például a helyes ülésbeállítás és a biztonságos kormányfogás, ezeknek mik az előnyei vagy éppen a veszélyei. Megtanultam, hogy nem a kényelem a döntő szempont, hanem a váratlan helyzetekre való felkészülés és a helyzetnek megfelelő azonnali reagálás.” Ezután következtek a gyakorlati feladatok, amelyen egy instruktor segítette a résztvevőket, a gyakorlatokat száraz, illetve fellocsolt műgyantás útpályán végezték. Az egyik legizgalmasabb élményt a fékút tesztelése nyújtotta, pláne hogy a tesztelők között volt olyan, aki már lecserélte a téli gumit az autóján, mások viszont nyári gumival vágtak neki a részben téliesített útviszonyoknak. Horváth Márton az utóbbiak közé tartozott. “Az autómon nyári gumi volt, amellyel a legnagyobb kihívást a lejtőről való lejövetel jelentette, ráadásul jeges úton, hajtűkanyarban. Az autó csúszkált, fékezés közben kiment a hátulja, amit ellenkormányzással próbáltam orvosolni, kevés sikerrel: az autó oldalirányba csúszott, én pedig arra gondoltam, éles helyzetben a szalagkorlát tudott volna csak megállítani.”
A tesztelés befejezése után kiértékeléssel zárták a napot, amelyen mindenki elmondhatta a tréning során szerzett tapasztalatait és hogy miképp tudja ezeket a közúton hasznosítani. Horváth Márton szerint az egyik legnagyobb ráeszmélés az volt, hogy mindeddig helytelen üléspozícióban vezetett, a másik pedig, hogy nem véletlenül hivatkoznak a szakemberek a hét fokos szabályra az autógumik tekintetében, amit a gumiabroncs keménysége és a hőmérséklet közötti összefüggés hívott életre. A nyári abroncs keménysége ugyanis növekszik, ha tartósan hét fok alá csökken a hőmérséklet, ez pedig a megfelelő tapadás rovására megy. “A tréning után azonnal felhívtam a szervizt és foglaltam időpontot gumicserére.”
És hogy mit tud adni még egy vezetéstechnikai tréning? “Rájöttem arra, mennyire nem mindegy, milyen kormányműveleteket végzünk vezetés közben, és hogy az autóvezetés is olyan, mint amilyen egy üzleti szituáció is lehet: gyorsan, ugyanakkor körültekintően kell döntéseket hozni úgy, hogy közben a helyes sávban maradunk. Ezért is örülök, hogy részt vehettem a tesztvezetésen és bővíthettem ezirányú ismereteimet .”
A gumiabroncsokról szóló korábbi cikkünket ide kattintva érheti el.
Comments are closed.