Korábban már írtunk róla, hogy mely autók voltak 2023-ban a tartós bérlet konstrukcióban választottak közül a legkedveltebbek. De nézzünk egy kicsit jobban a dolgok mélyére. Mi számít jobban a középkategória sztárjainál, az ár-érték arány vagy egy jól eltalált facelift? Hogyan veszi át a SUV a sedan és kombi autók helyét? Mennyire robbant be a BYD az elektromos autók piacán vagy mindent a Tesla visz? Melyik tehergépjármű esetén nem kell cégautó adót fizetni? Cikkünkben ezekre adunk választ piaci tapasztalataink alapján.
KIA, Skoda és Ford – a középkategória sztárjai
A középkategóriában a KIA Ceed az egyik legkedveltebb modell. Az idei évben az autó motorizáltságában történt változás, a nagy kedvenc, az 1.5 T-GDI benzinmotoros modell mostantól már csak 140 lóerős motorral érhető el a korábbi 160 lóerő helyett. Továbbra is a Silver és a Gold felszereltség a legkeresettebb, a legfontosabb különbség, hogy a Gold csomag LED lámpát, könnyűfém felnit és deréktámaszt is tartalmaz. A tartós bérlet konstrukcióban gondolkodó partnereink általában az ár-érték arány és a kedvező bérleti díj miatt választják a KIA modelljét.
A Skoda Octavia is megkapta idén a maga minimális faceliftjét, a ráncfelvarrás leginkább a lámpákat érintette, valamint változtak a felszereltségi szintek nevei, az Ambition Style például mostantól Essence néven fut. Az Octavia esetében a benzines és a dízel modellek egyaránt kedveltek, leginkább a 150 lóerős dízel vagy benzinmotoros változatot választják partnereink.
A Ford Focus két éve esett át utoljára ráncfelvarráson, amely most már csak automata váltóval rendelhető. A Focus esetében a dízel motoros változat a legkedveltebb. A Ford egy kifejezetten flottás modellt is megalkotott, ez a Titanium felszereltségen alapuló modell, amely plusz extrákat tartalmaz a magánszemélyeknek kínált verzióhoz képest és olcsóbb is.
A Toyota esetében a hybrid Corolla kombi a leginkább keresett, ügyfeleink többsége a Comfort Tech csomagot választja az autóhoz. Olyan partnereinknek ajánljuk főként, akik leginkább a városban használják az autót, és ritkábban mennek hosszabb utakra.
A Passat és társai
Egy kategóriával feljebb a SUV, a sedan és a kombi autókat találjuk, utóbbiból azonban egyre kevesebb lesz elérhető a piacon.
Az autógyártó cégek ugyanis inkább a SUV és az elektromos autók irányába mennek el, a tendencia legnagyobb kárvallottja pedig éppen a sedan és a kombi.
Míg korábban sok cég nem akart engedni a “hobbi terepjárók” térhódításának, és inkább a kombi és sedan verziókat részesítette előnyben, ma már az sem gátló tényező, hogy a SUV autók csomagtartója kisebb, lényegében nem is igazán csomagtartó.
A fenti ellenére a VW most jött ki a legújabb kombi Passat-tal, a sedan gyártását megszüntették. A VW Passat teljesen új külsőt és belsőt kapott, az előző modellhez képest 50 mm-rel nagyobb tengelytáv, akár 1920 literes csomagtér és még nagyobb hátsó lábtér jellemzi.
Bár a Mazda6 szintén népszerű modellnek számít, a Mazda már bejelentette, hogy meg fogják szüntetni a gyártását és nem lesz utódja sem. Ezzel ugyanazt az utat járja be, mint az egykoron szintén kedvelt Ford Mondeo, hiszen már azt sem gyártják. A Mazda6 utolsó darabjai nálunk készletről még elérhetők, de utána már nem rendelhető a gépkocsi.
A fentiekhez képest tartja magát a Skoda Superb, olyannyira, hogy most jelent meg az új modell a piacon, új motorizáltsággal és megváltozott külsővel. Méretben a VW Passat és az Audi A6 modelljeit is túlszárnyalja, ár-érték arányban pedig verhetetlen.
És melyek azok a népszerű SUV-ok, amelyek kiszorítják a sedan és a kombi modelleket? A Skoda egy teljesen új Kodiaq-kal jelentkezett 2023 végén, amely minden bizonnyal a SUV őrület egyik legnagyobb nyertese lesz. Felszereltségben és külső megjelenésben egyaránt változott, kis túlzással az első csavartól az utolsóig teljesen újragondolták a második generációs Kodiaq-ot.
A KIA Sportage szintén kedvelt az ár-érték arány miatt, de felszereltsége is vonzóvá teszi partnereink körében. Akárcsak a KIA Ceed esetében, az erősebb (180 lóerős) motor a Sportage-nál is megszűnt, helyette 160 lóerővel lehet közlekedni. Hibrid és plug-in verzióban is elérhető.
És mi a helyzet a kategória elektromos autóival? Feljövőben van a BYD Atto 3, ez annak is köszönhető, hogy mostanában nagy a hírverés körülötte, és a közeljövőben állami pályázatok is ösztönözhetik a cégeket és magánszemélyeket a BYD autóinak megvásárlására. Kategóriájában olcsóbb modellnek számít, felszereltségében a KIA Sportage a vetélytársa.
Cégvezetők kérték
A cégvezetők körében – ha elektromos autóban gondolkodnak – közkedvelt a Tesla. Emellett még jó elektromos alternatíva a KIA EV6 is. Az elektromos vonal mellett a kategóriában felkapott a Volvo XC60, amely hamarosan elveszti a dízelmotoros verzióját, ügyfeleink benzines vagy plug-in hibrid motort választhatnak majd. A Mercedes típusai közül a GLE a legkedveltebb, de jól fut még a GLC és GLB is.
Ha nagy a teher
A tehergépjárművek közül a legkedveltebb a Ford, a legkisebb méretű Courier-től kezdve egészen a legnagyobb Transit-ig. Ha az ügyfeleink nagyobb autót szeretnének, a népszerű Transitból létezik platós, duplafülkés platós, sima zárt vagy duplafülkés zárt modell is. Sokan választják a Ford kilenc személyes kisbuszát is, hiszen akárcsak az elektromos autó esetében, nem kell cégautó adót fizetni utána, és kiváló megoldás a munkavállalók szállítására is.
Comments are closed.