Ügyfeleinktől gyakran megkapjuk azt a kérdést, hogy a flottakezelő cégek által ajánlott bérleti díjak között miért látványos a differencia azonos autótípus esetén. A flottaszolgáltatók üzleti modelljei gyakran eltérnek egymástól, ezek a különbségek pedig hatással vannak a bérleti díjak alakulására is. A váratlan, akár a futamidő végén jelentkező költségek elkerülése érdekében érdemes tehát jól megvizsgálni az ügyfeleknek, hogy mit tartalmaz pontosan a bérleti szerződés. Nézzük, mik lehetnek a befolyásoló tényezők!
Az elmúlt évek gazdasági hatásainak köszönhetően jelentősen megemelkedtek a bérleti díjak a flottakezelő szegmensben is. Drágultak az autók, felmentek a biztosítási termékek árai, jelentősen elszálltak a szervizköltségek. A fenti tényezők változása kihatott a tartós bérletben kínált gépjárművek bérleti díjára, de ugyanígy érintette a rövid távú autóbérlet (rent-a-car) költségeit is. A havi bérleti díjak közötti, akár több tízezer forintos eltérések azonban nemcsak ebből adódnak. Nem mindegy a maradványérték elszámolásának módja, hogy pontosan milyen szervizmunkákra terjed ki a szerződés, de a gumi átalány is befolyásolja a fizetendő összeget.
Mi a Flexfleet Zrt.-nél arra törekszünk, hogy tartós bérlet esetén is minél átláthatóbbak és lekövethetőek legyenek az ügyletek,
ne szembesüljenek ügyfeleink a futamidő végi elszámolásnál váratlan költségekkel és minden információ a rendelkezésükre álljon a költségeket illetően a szerződés megkötése előtt.
Az átláthatóságot könnyen áttekinthető riportjaink segítségével is támogatjuk, amelyek részletes adatokat tartalmaznak az autók üzemeltetéséről, a szervizekről és az ezzel kapcsolatos kiadásokról is. A cikk további részében bemutatjuk, mit tartalmaz nálunk a bérleti díj és miben jelenthet ez különbséget más flottakezelő cégekhez díjaihoz képest.
Nem mindegy, hogy euró vagy forint alapú, fix vagy változó kamatozású finanszírozásról van szó
Tartós bérlet konstrukció esetén lehetőség van arra, hogy az ügyfelek fix vagy változó kamatozású, forint alapú finanszírozással vegyék igénybe a tartós bérlet szolgáltatást, tehát a havi díjat HUF-ban fizessék, rögzített vagy változó kamattal. Az eurós árbevétellel rendelkező vállalatok pedig választhatják azt, hogy euróban fizetik a tartós bérlethez kapcsolódó bérleti díjat. Ezek a tényezők mind befolyásolják azt, hogy mennyi lesz az ügyfelek havi kiadása a lízingelt autó kapcsán, milyen kockázatot kell vállalni attól függően, hogy melyik finanszírozási formát választják, és ebből is adódhatnak azok a különbségek, amelyekkel a partnerek a flottakezelő cégek sales ajánlataiban találkoznak. Amennyiben többet szeretne olvasni arról, hogy mit jelentenek az egyes finanszírozási formák, akkor ajánljuk figyelmébe a tartós bérlet legfontosabb fogalmait tartalmazó írásunkat.
Önerővel vagy anélkül
A tartós bérletet azért is kedvelik ügyfeleink, mert nem szükséges hozzá önerő, így cégük tőkéjét autók helyett saját tevékenységük fejlesztésébe fektethetik. Természetesen dönthetnek úgy is az ügyfelek, hogy nem élnek ezzel a lehetőséggel, inkább hozzájárulnak némi önerővel, amely a bérleti díj csökkenéséhez vezet. Érdemes tehát odafigyelni, hogy a flottakezelő cégek önerővel vagy anélkül számolják egy adott autótípusra a havi bérleti díjat, mert ez is árbefolyásoló hatással bír. A Flexfleet Zrt. partnereinek 95%-a az önerő nélküli tartós bérlet szerződéseket részesíti előnyben.
A futamidő végén felmerülő extra költséget az is okozhatja, hogy a flottaszolgáltató lemondja a biztosítást
Más flottakezelő cégek gyakorlatához képest mi nem mondjuk le a CASCO-t a futamidő végén, így ha bármilyen kár merül fel, érvényes rá a CASCO biztosítás. Az ügyfélnek nem számlázzuk ki a javítás teljes költségét, kizárólag az önrészre vonatkozó összeget. Ez például egy repedt szélvédővel történő leadás esetén több százezer forintos különbséget jelent egy olyan szolgáltatónál, amely CASCO nélkül számol el az autó visszaadását követően. Ők ebben az esetben kiszámlázzák a javítás teljes költségét.
Hiába tehát az alacsonyabb bérleti díj, ha a futamidő végén több százezer vagy akár millió forintos fizetési kötelezettség terheli az ügyfelet. Gyakori eset, hogy mindezt nem kommunikálják megfelelően az ügyfeleknek a futamidő elején, így a partnereink között is van olyan, aki korábban pórul járt emiatt.
Milyen szerviztevékenységet foglal magában a bérleti díj?
A flottakezelő cégek eltérő szervizelési és karbantartási feltételeket kínálnak. Míg egyes flottaszolgáltatóknál a normál használat mellett felmerülő összes szervizköltséget és a kopó-forgó alkatrészek cseréjét is belefoglalják a bérleti díjba, másoknál ezek a költségek a bérlőt terhelhetik. Ez attól függ, hogy a cégek garantált vagy elszámolásos szervizátalányra alapozzák az üzleti modelljüket. A garantált szervizátalány esetében a flottakezelő cégek meghatározzák, hogy várhatóan mennyibe fog kerülni az autó szervizelése a futamidő alatt és ennek megfelelően állítják be a bérleti díj szervizre vonatkozó tételét. Ez magasabb bérleti díjat eredményezhet más cégek ajánlataihoz képest, de garantálja azt, hogy az esetlegesen felmerülő többletköltségeket nem az ügyfeleknek kell fizetni, hanem a flottaszolgáltatónak. A Flexfleet Zrt. ezt a modellt követi, mivel hiszünk abban, hogy a garantált szervizdíjjal kalkulált bérleti díjak a kiszámíthatók az ügyfeleink számára. Ha egy flottakezelő cég a garantált helyett az elszámolásos szervizátalányt alkalmazza, akkor alacsonyabb lehet a bérleti díj, ebben az esetben azonban számolni kell azzal, hogy ha a szervizelés végleges költsége magasabb, mint az előzetesen meghatározott, akkor a különbözetet a futamidő végén a bérlőnek kell megfizetnie.
Díjmentes hozom-viszem szolgáltatás és csereautó
Nem tartalmazza minden flottakezelő cég tartós bérlet ajánlata, nálunk viszont a szolgáltatás (és a bérleti díj) részét képezi a díjmentes hozom-viszem szolgáltatás, amely Budapesten és vonzáskörzetében érhető el. A szolgáltatást igénybe veheti minden olyan partnerünk, aki éppen kötelező szervizre viszi a gépjárművét vagy a kopó-forgó alkatrészek szorulnak cserére. Abban az esetben pedig, ha a gépjármű karosszéria javításra szorul, a munkálatok teljes idejére díjmentes csereautót biztosítunk.
Túl a bérleti díjon – Az ügyfélszolgálat minősége
Bár az ügyfélszolgálat nem szerepel külön tételként a tartós bérlet költségeinek meghatározásakor, egy alacsonyabb bérleti díj sem tudja ellensúlyozni azt, ha az ügyfél nem kapja meg időben a megfelelő segítséget a flottaszolgáltató partnerétől. A Flexfleet Zrt. ügyfeleinek dedikált kapcsolattartót biztosít, amennyiben a kijelölt kolléga éppen nem elérhető, partnereink azonnal kapcsolatba tudnak lépni egy másik ügyintézővel. Ha egyszerűbb problémával keresnek meg bennünket ügyfeleink, akkor azonnal intézkedünk, komplexebb beavatkozás esetén, mint amilyen például egy lakatosmunka, a lehető leghamarabb elirányítjuk a megfelelő szolgáltatóhoz.
A hét minden napján, éjjel-nappal és ünnepnapokon is rendelkezésre állunk, így érjük el azt, hogy ügyfeleink sose érezzék, a kritikus pillanatokban magukra hagytuk őket.
Ahogy a szerviz csapatunk egyik tagja, Lengyel Ádám korábban egy interjúban elmondta, előfordult olyan eset, amikor egy ünnepnap estéjén telefonált az egyik ügyfelünk, hogy félretankolta az autóját. A kollégák azonnal intézkedtek, és partnerünk egy órán belül már a csereautóban ült. Máskor egy ügyfelünk Hollandiában karambolozott: délután felvette a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal, hajnalban már kint is volt már érte a csereautó.
———————————————————————————————————————————————————————–
Összességében nagyon fontos tehát, hogy mindazok, akik tartós bérletben gondolkodnak, a bérleti szerződés aláírása előtt nézzék át alaposan, hogy pontosan mit tartalmaz az adott ajánlat. Különösen érdemes odafigyelni és rákérdezni a bérleti időszak alatt felmerülő esetleges extra díjakra, amelyek meghatározzák a bérlés összköltségét. Ahogy látható, a bérleti díjak közötti eltérések mögött számos tényező állhat, ezek megértése és figyelembevétele elengedhetetlen a tudatos döntéshozatalhoz.
Comments are closed.