„Defektet kaptam céges autóval – most mi lesz?” Ez a kérdés sokunkban felmerülhet egy stresszes munkanap közepén, főleg, ha fontos találkozóra sietünk vagy egy hosszabb út közepén járunk. A defekt bosszantó, de egyáltalán nem ritka jelenség. A jó hír, hogy megfelelő támogatással gyorsan, szakszerűen kezelhető a helyzet – főként, ha van megbízható flottakezelőnk.
Nézzük meg, milyen típusú defektek fordulhatnak elő, miért alakulnak ki, és hogyan tudjuk ezeket a lehető legzökkenőmentesebben kezelni a flottakezelő bevonásával.
Gyakori probléma: defektet kaptunk céges autóval
A defekt lényegében az abroncs hirtelen vagy fokozatos levegővesztése, ami miatt az adott kerék működésképtelenné válik. Ez gyakori jelenség, főként azoknál az autóknál, amelyek rendszeresen nagy távokat tesznek meg, vagy vegyes útminőségen közlekednek.
Céges jármű esetén a helyzet különösen kényes, hiszen nem saját tulajdonú eszközről van szó. Sokszor nem világos, hogy kinek mi a teendője ilyen esetben: ki viseli a felelősséget, kinek kell intézkednie, és ki állja a költségeket.
A flottakezelő például gondoskodhat arról, hogy a helyszínre asszisztencia érkezzen, szükség esetén csereautót biztosítson, illetve gyors és megbízható szervizpartnert vonjon be. Ez jelentősen csökkenti az adminisztrációs terhet, és segít abban, hogy ne kelljen hosszabb időre kiesnünk a munkából.
Durrdefekt okai – mitől robbanhat a gumi?
A durrdefekt az egyik legveszélyesebb gumiabroncs-hiba, hiszen általában hirtelen következik be, és sokkoló hanghatással jár. Ilyenkor az abroncs egy szempillantás alatt elveszíti a nyomását, az autó pedig nehezebben irányíthatóvá válik. Ez különösen nagy sebességnél – például autópályán – lehet veszélyes.
A durrdefektet több tényező is okozhatja. Gyakran a túlterhelt jármű, az abroncs elhasználódása, rossz minősége, vagy az útburkolat hibái – például egy mély kátyú – vezetnek a hirtelen sérüléshez. A padkázás, illetve a járdaszegélyre történő figyelmetlen felhajtás szintén komoly kockázatot jelenthet. Előfordulhat, hogy a guminyomás nem volt megfelelő, vagy az abroncs már elöregedett, így egyszerűen nem bírta tovább a terhelést.
Durrdefekt esetén nagyon fontos, hogy ne fékezzünk hirtelen. A kormányt stabilan kell tartanunk, és fokozatosan kell lassítanunk, amíg biztonságosan le tudunk húzódni az út szélére. Ilyenkor ne próbáljunk meg továbbhaladni, még akkor sem, ha a cél már közel van. A legbiztonságosabb megoldás, ha értesítjük a flottakezelőt vagy az autóhoz tartozó asszisztenciaszolgálatot.
Lassú defekt – a csendes veszély
A lassú defekt nem jár hangos durranással vagy látványos eseménnyel, de éppen ezért különösen veszélyes lehet. Lényege, hogy az abroncs folyamatosan, apránként veszíti el a levegőt, gyakran anélkül, hogy azonnal észrevennénk.
Ennek hátterében állhat egy apró szúrás – például szög, csavar vagy üvegszilánk –, de előidézheti a szelep meghibásodása vagy az abroncs peremének sérülése is. A lassú defekt egyik leggyakoribb jele, hogy a gumi szemmel láthatóan laposabbá válik, az autó instabilabbá, a kormányzás pedig vibrálóvá vagy „úszóssá” válik. Gyakran tapasztalhatjuk azt is, hogy gyakrabban kell újra felfújnunk a gumikat.
A megelőzés kulcsa a rendszeres ellenőrzés. Ha céges járművet használunk, érdemes időről időre ránézni az abroncsokra, és figyelni a nyomásértékeket. Egyes flottakezelők figyelmeztetnek is erre, például okos flottakövető rendszerrel vagy rendszeres karbantartási értesítőkkel. Amennyiben lassú defektre gyanakszunk, érdemes mielőbb értesíteni a cégen belüli illetékes személyt vagy közvetlenül a flottakezelőt, hogy még időben lehessen intézkedni.
Defektes gumi javítása – mikor javítható és mikor nem?
Nem minden defekt jelenti azt, hogy az abroncs azonnal a kukába kerül. Bizonyos feltételek mellett a sérült gumi javítható, de van, amikor elkerülhetetlen a csere.
Általánosságban elmondható, hogy akkor javítható egy abroncs, ha a sérülés a futófelületen található, nem túl nagy (általában 6 mm alatti), és nem több sérülésről van szó. Oldalfali sérülés esetén viszont semmilyen körülmények között nem javasolt a javítás, mivel az a gumi szerkezeti épségét veszélyezteti.
A gombás javítás az egyik legbiztonságosabb módszer, amely során egy kis gumiból készült „gombát” húznak át a lyukon, így belülről és kívülről is lezárva azt. Kisebb sérüléseknél alkalmazható lehet a belső foltozás is, de ez általában ideiglenes megoldásként szolgál.
A flottakezelő ebben a helyzetben is kulcsszerepet játszik. Segít felmérni, hogy javítható-e a sérülés, kapcsolatba lép a megfelelő szervizpartnerrel, és elintézi a szükséges egyeztetéseket. A költségek elszámolása is az ő kezükben van, így nem nekünk kell külön fizetnünk vagy számlákat gyűjtögetnünk. Sok esetben a javítást vagy cserét a flottakezelő szerződéses partnerei végzik el, így biztosak lehetünk a gyors és szakszerű megoldásban.
Hogyan segít a flottakezelő defekt esetén?
Egy jól működő flottakezelő szolgáltatása kifejezetten arra épül, hogy a váratlan helyzeteket – mint például a defekt – gyorsan, gördülékenyen kezelje.
Ilyen esetekben a flottakezelő azonnal rendelkezésre áll, akár éjjel-nappal elérhető asszisztenciaszolgáltatáson keresztül. Ez azt jelenti, hogy ha baj van, egyetlen telefonhívással vagy applikációs bejelentéssel segítséget kaphatunk: helyszíni szerelőt, trélerest vagy akár csereautót is küldenek, ha a javítás nem oldható meg azonnal.
Amennyiben hosszabb időre kiesik a használatban lévő jármű, a flottakezelő gondoskodik arról, hogy csereautót biztosítson – így nem áll meg a munkavégzés, és nem maradunk mobilitás nélkül. Emellett a szerződéses szervizhálózat előnye, hogy a beavatkozások gyorsak, megbízhatóak és minőségiek, anélkül, hogy nekünk kellene hosszasan utánajárnunk a lehetőségeknek.
Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a flottakezelő átvállalja az adminisztratív terheket is. A hibabejelentés, a költségek kezelése, az elszámolás és a dokumentáció mind az ő rendszerükön keresztül történik, így mi nyugodtan koncentrálhatunk a feladatainkra.
Forduljon hozzánk probléma esetén!
A gépjármű átadását követően nálunk nem ér véget a szolgáltatás – éppen ellenkezőleg, ott kezdődik az igazi támogatás. Minden partnerünk számára dedikált kapcsolattartót biztosítunk, aki nemcsak a kötelező szervizek és a szezonális gumicsere esetén áll rendelkezésre, hanem akkor is, ha baleset vagy defekt történik. Célunk, hogy ügyfeleink a hozzájuk legközelebbi szervizpartnerünknél, a lehető legkevesebb időráfordítással intézhessék a javítást, Pest megye területén pedig akár díjmentes csereautót is biztosítunk az átmeneti időszakra.
Ha Ön is szeretné, hogy céges járművei mögött mindig ott álljon egy megbízható, proaktív szervizcsapat, keressen bennünket bizalommal – mi gondoskodunk róla, hogy egy defekt se jelentsen fennakadást a munkavégzésben.
Comments are closed.