Mi tesz sikeressé egy alkusz céget a piacon? Miért szükséges, hogy ne csak a termék legyen jó, de a mögötte lévő folyamatok is? Cégünk 2019 óta dolgozik együtt Magyarország egyik legnagyobb brókercégével, a POLIPINS-RENOMIA-val, az együttműködés pedig azért is gyümölcsöző, mert nagyon hasonló a cégpolitikánk. Gárdonyi Zoltánnal, a vállalat fejlesztési igazgatójával beszélgettünk.
Flexfleet Zrt.: Mikor alakult meg a vállalkozás?
Gárdonyi Zoltán: A történet két szálon fut. A RENOMIA alkusz cég családi vállalkozásként indult 30 évvel ezelőtt Csehországban, Jiřina Nepalova üzletasszony alapította, jelenleg fiaival vezeti a céget. A regionális terjeszkedés eredményeként napjainkban 11 országban van jelen. A cseh vállalat 2016-ban többségi részesedést szerzett az 1994 óta francia-magyar vegyesvállalatként működő cégünkben, mely 5 éven keresztül POLIPINS-RENOMIA néven, majd idén június 1-től RENOMIA BIztosítási Alkusz Kft. néven látja el tevékenységét. Ma már a gazdálkodó szervezetek és közületek biztosításai területén az öt legnagyobb magyarországi biztosítási brókercég egyike vagyunk.
FF: Milyen előnyökkel járt számotokra az egyesülés?
GZ: A RENOMIA csoport a kelet-közép-európai régió első számú biztosítási alkusz vállalkozása. A fúzióval a regionális biztosítókon és termékekeken túl teljes mértékben hozzáférünk a nyugat-európai és amerikai piacokhoz, amely főként speciális, itthon el nem helyezhető kockázatok esetén ideális. Emellett a cégcsoporton belüli szakértelmet és know-how-t emelném ki, amely Magyarország vezető alkusz cégei közé emelt bennünket. A budakeszi irodában húszan dolgozunk, és szívesen vállalkozunk újszerű, az átlagosnál nagyobb szakértelmet igénylő biztosítási megoldások kidolgozására. Ügyelünk arra, hogy munkatársaink hozzák ugyanazt az innovatív szemlélet, amely az anyavállalatot is meghatározza: a jól működő belső folyamatok és struktúrák, valamint az ehhez illeszkedő munkavállalói attitűd tesz minket igazán sikeressé. Az anyacég sokat segít nekünk a termékfejlesztésben is, minden szükséges információt naprakészen megkapunk tőlük. Szakértői szemszögből indulunk, minden szerződéskötést egy alapos igényfelmérés előz meg. Ötletekkel jövünk, javasolunk és ajánlunk az ügyfelek igényeihez mérten, emellett pedig sokat foglalkozunk edukációval is, próbáljuk kinyitni az emberek tudatát.
FF: Mit tartalmaz a portfóliótok és kiknek ajánljátok a szolgáltatásaitokat?
GZ: A RENOMIA szolgáltatásait elsősorban vállalkozások, szakmai szervezetek és költségvetési szervek részére kínáljuk, tehát kizárólag B2B biztosításokkal foglalkozunk. Megbízóink valós kockázatainak elemzése és a biztosítók ajánlatainak összehasonlító értékelése alapján a magyar – szükség esetén a nemzetközi – biztosítási piac termékeivel építjük fel partnereink biztosítási védelmét. Szívesen vállalkozunk újszerű, egyedi igényekre szabott biztosítási megoldások kidolgozására bel- és külföldön egyaránt, akár több országra kiterjedő nemzetközi biztosítási programok formájában is. Partnereink tevékenységi köre sokrétű, az energiaipartól kezdve a gyártó és kereskedő cégeken át a flottakezelő vállalkozásokig sokszínű a paletta, szolgáltatásaink pedig lefedik a kockázatkezelés, a globális biztosítási szolgáltatások, a napi adminisztráció és a kárrendezés területeit.
FF: Számodra melyik terület a legizgalmasabb?
GZ: Mielőtt csatlakoztam a RENOMIA csapatához, 10 évig egy biztosító társaságnál dolgoztam. Egyértelműen a gépjármű biztosítás áll hozzám a legközelebb, amely merően más, mint például egy vagyonbiztosítás: a gépjármű biztosítás témaköre a nulladik perctől kezdve megdolgoztatja és kihívások elé állítja az embert, míg a vagyonbiztosítás esetében akár hosszabb idő is eltelhet káresemény nélkül. Az autókat folyamatosan adják-veszik, cserélik, de ugyanígy intézni kell a lopásából vagy töréséből fakadó eseményeket is. Azt gondolom, hogy ezen a területen lehet megmutatni leginkább, hogy mennyire végzi jól a dolgát egy bróker, ami azért is fontos, mert az emberek jó része előbb köt CASCO-t a gépjárművére, mint akár egészségügyi biztosítást saját magára.
FF: Említetted a jól működő belső folyamatokat. Miben nyilvánul meg mindez a vállalkozásotoknál?
GZ: Precízen és gyorsan adminisztrálunk, azonnal reagálunk a felmerülő ügyféligényekre, valamennyi partnerünknek van dedikált kapcsolattartója. Belső folyamatainkat ügyfeleink igényeire, rendszereire szabottan tudjuk alakítani, ideértve például a díjelszámolás, a monitoring, a riportálás és kárrendezési témákat is. Alkuszként akkor működünk hatékonyan, ha megtaláljuk a partnereink számára a legjobb biztosítást, és mögé rakunk egy olyan admin szolgáltatást, amellyel az ügyfél valóban azt érezheti, hogy nem engedjük el a kezét egyetlen pillanatra sem. A jó termék megtalálása önmagában semmit nem ér, állíthatunk mi magunkról bármit, ha nincs mögötte egy jó rendszer és struktúra.
FF: Miben látod az együttműködés sikerét a Flexfleet Zrt.-vel?
GZ: A Flexfleet Zrt.-vel 2019-ben kezdtünk meg az együttműködést, és az elejétől fogva egyértelműek voltak a hasonlóságok. Egyezik a megközelítésünk és a munkamorálunk, mindkét fél hisz a fejlesztésben nemcsak a szolgáltatások, hanem a belső folyamatokat illetően is. A munka ott kezdődik, hogy a teljes piaci portfóliót lerakjuk az asztalra, ezek közül pedig közösen határozzuk meg azokat a stratégiai irányokat, amelyek mentén a lehető legjobb kondíciókat tudjuk elérni a piacon. Ugyanúgy hosszú távon, a jövőbe tekintően gondolkodtok, mint mi, és ugyanúgy a jól kidolgozott folyamatokban hisztek, mint mi. A cégfilozófiánk is egy irányba mutat: a mi célunk az, hogy az ügyfeleinknek minél kevesebb időt kelljen biztosításokkal tölteni, ti pedig ugyanezt vállaljátok az “Ön vezessen, a többi a mi dolgunk” misszióval.
Borítókép: Gárdonyi Zoltán, a RENOMIA BIztosítási Alkusz Kft. fejlesztési igazgatója
Comments are closed.