Tavaszi gumis tanácsok

Közeledik a tavaszi gumicsere időpont!

Cseréltesse saját
telephelyén az abroncsokat!

Általános szabály szerint akkor ajánlott a gumikat téliről nyárira cserélni, ha a napi átlaghőmérséklet meghaladja a +7C fokot. Aki sokat van úton este is, mindenképpen várjon, amíg éjszaka sem hűl le jobban a levegő. A nagyobb melegben a téli gumi nemcsak gyorsabban kopik, de mivel keveréke alacsonyabb (+7C alatti) hőmérsékletre van beállítva, sokkal kevésbé tapad, mint egy nyári gumi. Biztonsági szempontból nyáron nem ajánlott a téli gumi használata. Ugyanakkor még mindig jobb téli gumit használni nyáron, mint nyárit télen…

Cégünk 3,5mm profilmélység alatt nem javasolja a nyári gumik felszerelését annak ellenére, hogy a kresz minimum 1,6mm-t ír elő. Ha kopott abroncsokat cserélni kell, akkor minden esetben párban cseréljük őket, mert ha a két oldalon nincsen egyensúlyban a tapadás, akkor az veszélyes helyzetet eredményezhet. Emiatt fontos szabály és előírás is, hogy tengelyenként azonos mintázatúak legyenek az abroncsok. Ha garnitúra helyett csak egy pár új abroncsot vásárolunk, akkor a régi közhiedelemmel ellentétben javasoljuk az újakat hátulra feltenni. Ennek az az oka, hogy ha hátul kisebb a tapadás, és az autó hátulja csúszik meg egy kanyarban, akkor azt jóval nehezebb korrigálni, mintha az eleje csúszna meg, illetve elölről hamarabb érezzük a csúszást, gyorsabban tudunk rá reagálni.

Flottás használat esetén a magas futásteljesítmény miatt nem jellemző, hogy a gumikat elöregedés miatt kellene selejteznünk. Kisebb futásteljesítményű magánhasználat mellett ugyanakkor előfordulhat, hogy nem a kopottság, hanem a gumi kora indokolja a cserét. A gumiabroncs koráról a DOT szám ad információt: példának kedvéért a 1017 azt jelenti, hogy 2017. tizedik hetében készült. A három évesnél nem régebben gyártott gumit tekinthetjük friss gyártásúnak. Egy ilyen abroncs elmegy még komolyabb szerkezetbeli változások nélkül hat-hét szezont, utána csereérett, még ha mintázat alapján jó is volna. A gumi ugyanis nem csak kopik, hanem a külső kémiai és fizikai hatások miatt anyagszerkezete is megváltozik, keményedik, lágyul, felerősödnek, vagy gyengülnek tulajdonságaik.

Csere során a szerelést végző szerviz minden esetben beállítja a megfelelő nyomást. Használat során párezer km-enként nem árt meggyőződni arról, hogy megfelelő-e a nyomás a gumiban. Ezzel kapcsolatban ugyanis sok tévhit terjeng. Sokan lejjebb eresztik a gumit, mondván, hogy nyáron a meleg miatt menet közben úgyis nagyobb lesz a nyomás. Mások éppen ellenkezőleg: feljebb pumpálják, mondván, nyáron többet közlekedünk autópályán vagy sok utassal. Ezek az érvek önmagukban igazak, de ezeket a tényezőket az abroncsgyártók is figyelembe veszik: többek közt ezért is eltérő a nyári és téli gumik szerkezete. Az alapszabály mindig ugyanaz – a gépkocsi kézikönyvében (és a karosszérián) feltüntetett légnyomással kell közlekedni! A légnyomás ellenőrzését mindig hidegen végezzük.

Cégünk évente mintegy 2000 garnitúra cseréjét és 800 garnitúra beszerzését végzi el több gumi partnerén keresztül. Minimum 10 autó rendelkezésre állása esetén cégünk díjmentesen vállalja a helyszíni gumicserék elvégzését. Tapasztalatainkat szívesen megosztjuk Önnel, így ha további kérdése lenne gumikkal kapcsolatban, kérem, forduljon kollégámhoz, aki örömmel ad tanácsot!

Ha további kérdései lennének, vagy egyéb típusra szeretne ajánlatot kérni, akkor kérem, vegye fel a kapcsolatot kollégánkkal a lenti elérhetőségen.

lukacs_tamas

Lukács Tamás Lukács
Értékesítési vezető

Tel: +36 1 783 5795
Mobil: +36 70 377 7426
E-mail: lukacs@flexfleet.hu

Mottónkhoz híven:

Ön vezessen, a többi a mi dolgunk!

A beszerzéstől kezdve az üzemeltetésen keresztül a havi riportokig, bármiben számíthat ránk.